21 Sep

Travel: Italia (Rimini, Florenta, Pisa, Bologna)

De obicei vorbim despre frumusetea care sta in trucuri feminine. Astazi vreau sa va invit virtual in vacanta mea din Italia – sper sa va fie un ghid daca doriti sa vizitati orasele cu pricina.

Desi Italia a fost multa vreme in afara listei mele de destinatii (datorita faptului ca multi prieteni mi-au povestit cat de rau au fost tratati acolo), pana la urma m-am hotarat sa-i dau o sansa.

Cu noi (a fost o vacanta ca fetele cu sora mea) oamenii au fost amabili cu mici exceptii – va povestesc mai jos.

Vacanta am organizat-o pe cont propriu, nu printr-o agentie. Am ales hotelurile de pe booking.com, trenuri de legatura de pe trenitalia.com, bilete la avion (Wizz Air) si bilete pentru parcul de distractii din Mirabilandia.

Dar sa incepem provestea pas cu pas…

In prima zi am aterizat la Bologna cam pe la pranz. Cu bagajelul dupa noi am plecat spre gara (autobuz direct de la aeroport) si am luat trenul catre Rimini. Ajunsa in Rimini un alt autobuz de la gara pana la hotel.

Vreau sa va spun de pe-acum ca oamenii astia au un transport grozav. Fie ca iei trenul sau autobuzul poti ajunge oriunde foarte repede si gasesti pe cineva sa te indrume ce si cum daca nu cunosti locurile.

Revenind la Rimini: oraselul este unul mai ..de familii. Nu exista o viata foarta agitata si din cate mi-am dat seama este una dintre statiunile mai ieftine de pe litoralul italian. Si asa cum era atmosfera in statiune asa era si hotelul: putin cam invechit desi avea 3 stele, dar curat.

In prima seara am stat putin la plaja – nisip fin, foarte ingrijit, si nu am platit pentru sezlong (fiecare hotel/grup de hoteluri are plaja lui de care au grija si este destinata turistilor cazati la ei).

In urmatoarea zi am mers la parcul de distractii Mirabilandia. Ca sa ajungeti acolo se merge cu trenul apoi parcul pune la dispozitie un autobuz de la gara pana la parc (contra cost). Nu pot sa va spun cata lume sta la coada la deschiderea parcului. Intrarea la parc costa 31 euro (online) sau 34 euro (la fata locului). Daca ajungeti in zona va recomand sa mergeti. O sa aveti o gramada de jucarii in care sa va dati – eu nu am avut curaj chiar in toate 😛

A urmat o zi la Italia in miniatura. Aici nu mi s-a parut cine stie ce, dar m-am plimbat cu barca si m-am urcat si aici in niste jucarii si un tren care vedeau de sus parcul. Biletul a costat 20 euro.

In Rimini am mancat o inghetata organica minunata, facuta doar din suc de fructe. Oricum gelateriile in Italia sunt din metru in metru.

Urmatoarea destinatie a fost Florenta. Acesta a fost orasul cap de lista pe care am dorit sa-l vad. Tot cu trenul am ajuns. Orasul mi s-a parut micut, dar plin de cultura si pietre cum imi place mie sa le spun. Se poate strabate tot centrul de interes la pas. Insa orasul este cam scump. Daca vrei sa stai in centru (cum am stat noi) ori dai cam multi bani pe cazare, ori te multumesti cu ceva mai modest. Florenta este plina de stradute inguste si cladiri vechi – exact pe placul meu. Cred ca tocmai din acest motiv ne-a luat 1 ora sa gasim hotelul desi era la 10 minute de gara – fara harta eu eram pierduta. Orasul este impanzit de turisti. Multimea de oameni din timpul zilei este sufocanta cateodata – ma intreb cum ar fi fost in sezonul de varf.

In Florenta am fost cea mai deprimata privind mancarea. Eu sunt fana paste si nu am gasit mai nimic comestibil. Am facut greseala turistului de a manca in centru unde nimanui nu-i pasa de clienti pentru ca nu intereseaza pe nimeni sa fidelizeze niste turisti pe care nu-i vor mai vedea. Aici am simtit ca totul se facea pe banda rulanta in restaurante si scopul era sa mananci repede ceva prost si scump si sa pleci.

In data de 8 septembrie in Florenta se viziteaza gratuit toate catedralele/turnurile etc din centru. Spre norocul nostru era prima zi acolo asa ca am salvat ceva bani (doar sa te urci in turnul cel mai inalt costa 10 euro). Mai jos aveti privelistea din turn. Frumos, nu?

Intr-una din zile am luat autobuzul si am vizitat Pisa. Oamenii astia stiu sa profite de obiectivele lor turistice – pentru 5 obective dintr-o mica piata (turnul fiind atractia principala) am platit 34 euro.

A 2a zi am plecat spre Bologna – vacanta se apropia de sfarsit. In Bologna a trebuit sa trag cu tunul pana am gasit un local care facea si pizza – alta masa oribila. Ca si oras de vizitat nu mi s-a parut cine stie ce – nicio piatra de vizitat.

Insa partea cea mai neplacuta, desi nu a avut legatura directa cu Italia, a fost ca am facut o alergie la schimbarea de mediu – tare neplacut. Am antecedente si de prin alte parti asa ca de acum inainte cred ca voi merge cu antialergice in geanta.

Per total despre Italia pot sa va spun ca:

-are vreme foarte buna chiar si in septembrie (medie de 28 grade)

-oamenii te ajuta si stiu sa vorbeasca engleza in marea lor majoritate

-transportul este excelent

-mancarea cam proasta

-multe locuri de vizitat (eu am facut basici de la atata mers)

Si cam asta a fost vacanta mea.

Ca si costuri, cu absolut totul a fost cam 730 euro/persoana. Nu stiu de e mult sau putin, cred ca depinde de buget.

Voi pe unde ati petrecut concediul? Dati-mi noi idei! 🙂

3 Responses to Travel: Italia (Rimini, Florenta, Pisa, Bologna)

1. Superbe pozele.

Trackbacks/Pingbacks

1. […] Sunt o gurmanda. Singurul lucru care-mi poate strica vacanta este sa mananc prost. Am patit asa ceva cand am fost in prima mea calatorie in Italia. […]

2. […] prima mea vacanta in Italia nu pot sa spun ca-i intelegeam pe toti care-mi spuneau ca Roma este minunata. Eh, am zis, fie ce-o […]