7 May

Prima data in Bulgaria

De foarte multi ani mi-am zis ca eu nu ma vad vizitand Bulgaria. Desi este o destinatie ieftina, tot auzisem povesti nu foarte simpatice de pe litoralul lor.

Dar a venit 1 mai anul acesta iar eu nu aveam niciun plan. 3 zile libere si eu sa stau acasa? nici nu ma gandesc! si cu aceasta ocazie lucrurile s-au inbinat de asa natura iar eu am gasit articolele potrivite de citit despre ce se poate vizita in Bulgaria incat am zis sa-i dau o sansa.

M-am urcat cu o prietena in masina si in cateva ore treceam granita. Nu eram singurele care plecam asa ca a fost un pic aglomerat la Giurgiu-Ruse, dar suportabil. Am platit 13 lei ca sa trecem granita, apoi 10 leva/30 lei pentru taxa de drum din Bulgaria.

Prima destinatie a fost Veliko Tarnovo, un oras medieval care am inteles ca este asemuit cu Sighisoara.. cred ca seamana putin. Gasiti aici de vizitat si o cetate – Tsaravets – unde intrarea costa 6 leva. Din pacate nu se poate plati in lei sau cu cardul si din acest motiv nu am reusit sa o vizitez (nu apucasem sa schimb leva).

Dupa ce ne-am plimbat putin am plecat spre Golden Sands unde aveam cazarea. Pentru cazare am folosit, ca de obicei, booking.com. Am facut rezervarea cu vreo 3 zile inainte sa plecam, dar, avand in vedere ca sezonul estival incepe pe 15 mai, nu a fost o problema sa gasim camera. Ne-am cazat la Hotel Devora, destul de aproape de plaja. Nu era foarte multa lume in hotel asa ca am putut sa imi aleg ce camera mi-a placut. Camerele arata ca pe site, este un hotel curat dar nu luxos, mai degraba prietenos cu buzunarul.. foarte prietenos de fapt – pentru o camera dupla pentru 2 nopti cu mic dejun inclus am platit fabuloasa suma de 33 euro (da, nici mie nu mi-a venit sa cred). Exista si optiune de pranz sau cina pentru 5 euro si include o salata/supa, fel principal, desert si bautura…foarte ieftin – eu am ales in prima seara (cine mai avea chef de cautat restaurant dupa o zi obositoare) o salata, peste la gratar cu cartofi natur si clatite cu ciocolata si au fost foarte bine gatite). Micul dejun e basic, dar mai bun decat am testat prin alte locuri. Drept urmare, daca vreti sa nu dati bani multi pe cazare este o optiune buna. Nu stiu, in schimb, cat este de usor sa ajungi fara masina.

Drumurile mi-au placut in Bulgaria, nu neaparat din punct de vedere tehnic ci pentru ca mi-am clatit ochii cu flori, cer albastru si curcubeu 🙂

veliko tarnovo

Tehnic, stau cam prost a limitele de viteza – multe zone de 50-60 km/ora cand poti merge linistit cu 90…

A 2a zi am plecat spre gradina botanica si Castelul Reginei Maria din Balcik – 5 leva costa intrarea la castel si 7 leva pentru gradina botanica (in castel poti intra doar achizitionand si biletul pentru gradina botanica). Castelul nu mi-a spus nimic – de fapt e mult spus castel pentru ca arata mai mult ca o casuta. Din nou se poate plati doar cash cu leva. Dar gradina botanica avea multe specii inflorite – frumoasa lalea, nu?

lalea balcik

Daca mergeti cu masina (nu stiu cum altfel se poate ajunge) va costa 2 leva/ora pentru parcare.

Tot in aceeasi zi am mers spre ferma de midii de la Dalboka – aici a fost o adevarata loterie. Sunt sute de oameni care vin in continuu, sa prinzi o masa e ca si cum ai cauta acul in carul cu fan, si abia daca se respecta si rezervarile – rezervare puteti face aici. Daca vreti mai multe detalii despre preparate si cum sa ajungeti gasiti in articolul viajoa care m-a convins pe mine sa merg. Preparatele sunt bune, nu sunt scumpe, chelneritele sunt niste eroine ca sa faca fata la atatia clienti. Noi am pandit o masa 1 ora ca sa ne asezam dar ne-a iesit. Partea proasta este ca incepuse sa picure si pe la jumatatea pranzo-cinei am plecat cu o parte din produse la pachet pentru ca deja incepuse cam tare ploaia – cred ca vara e minunat aici si as vrea sa mai revin (de la granita cu Romania cred ca mai mult de 1 ora nu se face). Asa ca am incheiat seara in camera de hotel cu midii si cateva beri – yum.

In ultima zi am plecat spre Romania, cu traseu prin Constanta unde tot pe un pranz pescaresc si inghetata buna am tinut-o. In Constanta era cald si frumos, lume multa ca de obicei.

constanta

Ca si costuri totale mini-vacanta de 1 mai a fost foarte ieftina, undeva in jur de 500 lei. Poate ca v-am dat o idee de evadat din oras de Rusalii la sfarsitul lunii mai. Daca mergeti sa imi spuneti cum a fost. Eu ma gandesc sa mai fac un traseu pe ruta Veliko Tarnovo – Sofia.. vom vedea. Voi ce ati facut de 1 mai?

2 Responses to Prima data in Bulgaria

1. Din vama veche pana la dalboka faci cam 30 de minute, iar restaurantul de pe partea dreapta mi se pare mai bun decat cel de pe stanga.
    In ceea ce priveste Sofia, e destul de comunista. Are cateva piete dragute, dar cam atat. Pe mine nu m-a incantat.