26 Mar

La pas prin Roma

Anul trecut pe vremea aceasta ma pregateam sa plec la Roma.

Dupa prima mea vacanta in Italia nu pot sa spun ca-i intelegeam pe toti care-mi spuneau ca Roma este minunata. Eh, am zis, fie ce-o fi trebuie sa merg si eu sa vad despre ce-i vorba.

In Roma am fost 5 zile in perioada 28 martie 1 aprilie. Initial cautasem ceva de Paste dar cand am vazut ca sunt preturile mai mari atunci am zis pas si am mers putin mai devreme.

Norocul a fost ca am prins o vreme nemaipomenita. Desi au fost zile in care a mai batut vantul, nu a plouat deloc (cum arata prognoza in vreo 2 zile atunci cand am facut rezervarile).

Am avut un mare noroc cu orele de la avion, in sensul ca am ajuns in Roma dimineata si am plecat seara.. asa ca am avut 5 zile pline pe care am putut sa le exploatez.

In primele 3 zile am batut Roma in lung si-n lat.. cam haotic ar zice unii dar eu aveam un plan in capul meu. Si in stilul meu caracteristic de a merge pe jos non-stop, seara eram obosita si abia imi mai functionau picioarele dar am ajuns sa merg si 20km pe jos. Poate nu pare mult, dar atunci cand merg prin locuri necunoscute si fac zeci de poze parca se simt mai apasatori toti pasii. In plus acasa nu reusesc foarte des sa fac cei 10.000 pasi zilnic.

Roma este, in primul rand, un oras plin de istorie. In centrul orasului (cu precadere) veti gasi pe foarte multe strazi “urme” ale istoriei pastrate foarte bine. Asa ca din punctul acesta de vedere, daca va plac locurile cu istorie, Roma este o destinatie unde trebuie sa ajungeti. Acum cand scriu imi dau seama ca am facut o alegere foarte buna sa vizitez orasul (ce sa fac, imi plac “pietrele”).

De vazut:

-Fontana di Trevi: motivata fiind de aceasta fantana, care era in reparatii cand am fost eu, mi-am propus sa ma intorc in Roma. Lucrurile au fost pe repede-inainte acum un an, era inconjurata de schele si vreau sa petrec mai mult timp acolo.

Pantheon: recunosc – nu am fost deloc impresionata. Nu stiu de ce. Toata lumea zice ca sunt o ciudata.

Campo de Fiori

Colosseum: neaparat sa-l vedeti. Nu stiu ce impact o sa aiba asupra voastra, dar ganditi-va cum ar arata plini de oameni – doar o idee

colosseum Roma

Roman Forum

Piazza Navona: unul dintre locurile mele preferate. M-am simtit foarte bine acolo, un loc luminat si pozitiv – probabil se datoreaza fantanilor din piatra alba

Castelo Sant Angelo: preferabil sa ajungei aici intr-o zi cu soare. Chiar daca nu vizitati castelul, mergeti pe pajistea ce-l inconjoara si pur si simplu stati la soare, mancati un sanwich si leneviti putin. Bune sentimente. Daca alegeti sa-l vizitati o sa vedeti orasul de sus.

castel sant angelo

Piazza del Popolo

Piazza di Spagna: mi-a placut mult aici. Toata lumea era foarte relaxata, am vazut calutii de la trasuri. Exista si magazine daca vreti sa mergeti la cumparaturi. Evident, destul de aglomerat, insa nu te simti sufocat pentru ca este un spatiu deschis.

Bineinteles, sunt multe de spus despre Roma. Din toate calatoriile mele pana la acel moment, a ajuns sa fie unul dintre putinele locuri in care imi doresc sa ma intorc. Atmosfera a fost “de vina”.

Voi ati fost la Roma?

2 Responses to La pas prin Roma

1. Buna Mirela.Urmeaza sa plec 7zile la Roma in februarie ,si o sa fac si o mica escapada de o zi la Paris.Avionul catre Paris este la ora 06:30 fapt care imi da emotii din cauza transportului pe timp de noapte.Imi poti spune te rog daca exista Shuttle Bus-uri care sa circule noaptea sau o sa fiu nevoita sa iau un taxi?As vrea sa stiu sigur pana atunci ca sa imi pot face din timp planificarea timpului si a banutilor .Am incercat sa ma documentez de pe internet insa nu am gasit nimic concret..
    Merci!

• Buna Nicoleta! Eu am folosit mereu autobuzurile Terravision. Prima ora de plecare este 04:30 si faci cam 1 ora pana la aeroport. Daca ai doar bagaj de mana si nu apare vreo aglomeratie pe drum este posibil sa nu ai nevoie de taxi. Vacanta placuta 🙂